۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
تعداد بازدید: ۳۸۵۸۸۴
برای استعلام وضعیت ارسال و زمان دریافت گواهینامه می‌توانید از سامانه‌های آنلاین شرکت پست استفاده کنید.
کد خبر: ۵۹۴۸

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ،زمانی که برای گرفتن گواهینامه، کلاس‌ها و امتحانات آیین‌نامه و عملی را پشت سر می‌گذارید، باید حدود 20 تا 40 روز صبر کنید تا گواهینامه به آدرس شما ارسال شود و به دست‌تان بگذرد.

به طور دقیق نمی‌توان گفت که پس از قبولی در امتحان عملی، چند روز باید منتظر باشید تا گواهینامه به دست شما برسد اما راهکارهایی وجود دارد که با آن‌ها می‌توانید وضعیت گواهینامه را به صورت آنلاین استعلام کنید تا متوجه شوید، گواهینامه شما ارسال شده است یا خیر و همچنین گواهینامه چه روزی به دست شما می‌رسد.

در گذشته برای استعلام وضعیت گواهینامه باید حضورا به دفاتر پلیس 10+ یا پست مراجعه می‌کردید، اما حالا به صورت آنلاین می‌توانید وضعیت ارسال گواهینامه را پیگیری یا استعلام کنید.

یکی از مشکلاتی که بسیار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، آن است که هنگام رسیدن گواهینامه در منزل نیستند و گواهینامه آنها به دفتر پست رفته و مجددا ارسال می‌شود، به این ترتیب گواهینامه با تاخیر به دست افراد می‌رسد. اما با استعلام آنلاین گواهینامه می‌توانید از وضعیت و زمان رسیدن گواهینامه مطلع شوید.

دو روش استعلام آنلاین گواهینامه

سامانه مرسولات سازمانی پست

برای این کار باید به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی شرکت پست مراجعه کنید. پس از ورود به این سامانه، در قسمت “جستجو انواع سند” گواهینامه را انتخاب کنید.

 معرفی دو روش استعلام گواهینامه به صورت آنلاین

 معرفی دو روش استعلام گواهینامه به صورت آنلاین

سپس در کادر دوم شماره کارت ملی و کد امنیتی را وارد کنید. در نهایت با فشردن دکمه جستجو اگر وضعیت گواهینامه شما ثبت شده باشد، اطلاعات آن به شما نشان داده خواهد شد.

سامانه مرسولات شرکت پست

البته برای استعلام آنلاین گواهینامه راهکار دیگری نیز وجود دارد. شما می‌توانید مستقیما به سامانه رهگیری مرسولات شرکت ملی پست مراجعه کنید. البته برای استفاده از این سامانه باید کد 20 رقمی ارسال گواهینامه خود را داشته باشید، این کد را می‌توانید از آموزشگاه رانندگی خود دریافت کنید.

سپس با وارد کردن کد 20 رقمی در این سامانه از وضعیت ارسال گواهینامه خود مطلع خواهید شد.آی تی رسان

 معرفی دو روش استعلام گواهینامه به صورت آنلاین

برچسب ها: گواهینامه گواهینامه رانندگی
ارسال نظر
آخرین اخبار